Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Για την «αυτοαξιολόγηση»

Ε΄ ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΛΛΗΝΗ 18.4.2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

  1. Πρώτα ο μαθητής, ισχυρίζεται η κ. Διαμαντοπούλου, αλλά… προηγείται η εξοικονόμηση πόρων με την αύξηση του αριθμού των μαθητών κατά τμήμα από 25 σε 30 (εκτός της εγκυκλίου Γκοτσοπούλου τα 27αρια και 28αρια τμήματα είχαν καταργηθεί στην πράξη), με τη μείωση των διορισμών , με τη θέσπιση «αναπληρωτών» μερικής απασχόλησης (θα πληρώνονται ανάλογα με τις ώρες!) με την κατάργηση της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, με τη μείωση των εξεταστικών κέντρων, για να έχουν οι μαθητές εκτός από τη ψυχολογική πίεση των εξετάσεων και ένα ακόμη φορτίο, τη μετάβασή τους σε άλλη πόλη . Η μείωση των εξεταστικών κέντρων έγινε και στην Ανατ. Αττική.

    Η Ε΄ ΕΛΜΕ καταγγέλλει την πολιτική αυτή που χρεώνει σε μας πάντα την κρίση και απαλλάσσει από την ευθύνη εκείνους που τη δημιούργησαν.

  2. Η κ. υπουργός μπορεί να μας πει το 1 δις. € για την παιδεία που είχε υποσχεθεί προεκλογικά που βρίσκεται ; Ή το ποσό ξεχάστηκε, όπως ξεχάστηκαν όλες οι προεκλογικές υποσχέσεις της κυβέρνησης; Παρά τη λιτότητα, η κ. υπουργός βρήκε 1.400.000€ για να υποστηρίξει τη βράβευση καινοτόμων εκπαιδευτικών. Ένα μέρος από το ποσό αυτό θα διατεθεί για «ενέργειες δημοσιότητας και προβολής του θεσμού της αριστείας» δηλ. για προπαγάνδα.
  3. Ενώ η χώρα οδηγείται στις δαγκάνες του ΔΝΤ, ενώ μειώνονται οι μισθοί και το ασφαλιστικό σύστημα διαλύεται, το Υπουργείο Δια Βίου Μάθησης(;) προωθεί το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία με το οποίο επιδιώκει το «νέο» σχολείο της αγοράς και των περικοπών, στα όρια του Προγράμματος Σταθερότητας. Σ' αυτή την κατεύθυνση ζητάει την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων σε μια προσπάθεια να μετακυλήσει, την ευθύνη για τη λειτουργία των σχολείων στις πλάτες των συλλόγων διδασκόντων, να αθωώσει την κυβερνητική πολιτική των περικοπών, να εξασφαλίσει στηρίγματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να … αυτοαξιολογηθούν (μήπως και για να αυτομαστιγωθούν;), σαν να ήταν δική τους ευθύνη, π.χ. για τις πηγές χρηματοδότησης του σχολείου, πρώτο βήμα για την αμερικάνικης έμπνευσης είσοδο χρηματοδοτών στα σχολεία (με ποιο αντάλλαγμα άραγε;), την οικονομική συνεισφορά του συλλόγου γονέων(!), την απαρέγκλιτη εφαρμογή του προγράμματος (ακόμα και όταν υπάρχουν κενά ;;), τη μαθητική διαρροή (αποδίδοντάς τη αποκλειστικά στη λειτουργία του συγκεκριμένου σχολείου), τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών στις Γενικές Εξετάσεις των Λυκείων (τη στιγμή που καταργεί την ΠΔΣ, την ενισχυτική διδασκαλία, τα τμήματα ένταξης…) προφανώς αγνοώντας την καθοριστική επίδραση των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών της περιοχής που βρίσκεται το σχολείο. Είναι φανερό ότι για την κ. Υπουργό φταίνε οι δάσκαλοι, που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, που τα Λύκεια της άγονης γραμμής έχουν χαμηλά ποσοστά επιτυχίας.
  4. Καλούμε τους συλλόγους των καθηγητών να μη συναινέσουν στον αυτοεξευτελισμό τους και τους σχολικούς συμβούλους να μη δεχτούν να υλοποιήσουν αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας που στοχεύουν πρώτα -πρώτα στη χειραγώγηση του κλάδου και κατά δεύτερο λόγο να χρεώσουν στους εκπαιδευτικούς την ευθύνη της πολιτείας για την αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ της ΕΛΜΕ

Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας

Δημήτρης Παπαθεοδώρου Γιάννης Αντύπας

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ - ΠΕΜΠΤΗ 20/10/2022

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΕΜΠΤΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2022, 13.00, ΣΤΟ 1ο ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ Συζητάμε – εκτιμάμε – αποφασίζουμε! Το  Δ.Σ, ενόψ...