Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΟΛΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ «ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                     Αθήνα, 14/4/2010


 


 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ «ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»


 


 

Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τον παραπλανητικό τίτλο «αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού», το ΔΣ της ΟΛΜΕ διαπιστώνει ότι:

Ένα νομοσχέδιο που δηλώνει ότι φιλοδοξεί να «αναβαθμίσει το ρόλο του εκπαιδευτικού»

δεν ασχολείται καθόλου με τα αναγκαία μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού και του έργου του: την αναγκαιότητα της καθιέρωσης ετήσιας επιμόρφωσης, την μισθολογική, επιστημονική και εργασιακή αναβάθμισή του. Αντίθετα, έρχεται σε μια περίοδο που με την ασκούμενη πολιτική μέσα από το πρόγραμμα σταθερότητας, έχουμε δραματικές περικοπές στις δαπάνες για την παιδεία, αλλά και στους μισθούς, στις συντάξεις και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

  • Θεσμοθετείται ένα νέο σύστημα διορισμών αποκλειστικά στηριγμένο στον ΑΣΕΠ, δημιουργώντας μεγάλη αναστάτωση σε δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι για πολλά χρόνια μαζεύουν προϋπηρεσία, ώρα την ώρα, μόριο το μόριο, εργαζόμενοι σε όλη την Ελλάδα. Με αυτό τον τρόπο ανατρέπονται βίαια, για μια ακόμη φορά, οι υπάρχουσες διαδικασίες και αντιμετωπίζεται ο εκπαιδευτικός ως «αναλώσιμο προϊόν». Η περίφημη μεταβατική περίοδος των 2 ετών είναι κυριολεκτικά κοροϊδία, μιας και έχει ήδη νομοθετηθεί η δραματική μείωση του συνολικού αριθμού διορισμών. Η επιτυχία στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν οδηγεί στο διορισμό, αλλά σε μια λίστα αναμονής πιθανού διορισμού για λίγους. Επιβεβαιώνεται πανηγυρικά η εκτίμηση της ΟΛΜΕ ότι ο πραγματικός στόχος αλλαγής του συστήματος διορισμών είναι η μείωση του αριθμού των διοριζόμενων εκπαιδευτικών.
  • Όχι μόνο διατηρείται ο απαράδεκτος θεσμός του ωρομισθίου αλλά «ωρομισθοποιείται» ο θεσμός του αναπληρωτή, εισάγοντας το «θεσμό του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο». Επιχειρείται η αύξηση του ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών μέσω της υποχρέωσης για 5ωρη υπερωρία ως προϋπόθεση για να προσληφθούν αναπληρωτές.
  • Θεσμοθετείται η υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών για 3 χρόνια στην οργανική θέση του πρώτου διορισμού που θα λειτουργήσει ουσιαστικά σαν στρατιωτική θητεία για το νέο εκπαιδευτικό.
  • Εισάγεται με τη διαδικασία του «δόκιμου εκπαιδευτικού» η ουσιαστική αμφισβήτηση της μόνιμης εργασίας του νέου εκπαιδευτικού. Έτσι, ο εκπαιδευτικός που κατέχει δύο πτυχία (βασικό και παιδαγωγικό) έχοντας επιτύχει στις αντίστοιχες εξετάσεις και μετά από πιθανά πολλαπλές επιτυχίες στον ΑΣΕΠ για να διοριστεί, θα ξανακρίνεται στη 2ετία από τον «Αξιολογητή» για το εάν είναι ικανός για εκπαιδευτικός ή όχι. Είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης – χειραγώγησης των εκπαιδευτικών και της αμφισβήτησης της επαγγελματικής τους υπόστασης.
  • Θεσμοθετείται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου «σε πρώτη φάση ως εσωτερική διαδικασία» που συνδέεται με την υλικοτεχνική υποδομή, την εξεύρεση πόρων από το ίδιο το σχολείο, την απώλεια διδακτικών ωρών, τις επιδόσεις των μαθητών, κ.λπ., που οδηγεί απευθείας στο «Σχολείο της Αγοράς».
  • Παρά τις διακηρύξεις της Υπουργού Παιδείας και τη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών που επιχείρησε το προηγούμενο διάστημα, αυτοαναιρείται, διατηρώντας το bonus των μορίων (έστω και μειωμένο) για όσους αποσπώνται στο Υπ. Παιδείας και τις υπηρεσίες του.
  • Τίθεται ως προϋπόθεση για να επιλεγεί εκπαιδευτικός ως στέλεχος, η συμμετοχή του σε προγράμματα αξιολόγησης.
  • Παρά το θετικό γεγονός της κατάργησης της βάσης του «10», που πρώτη η ΟΛΜΕ ανέδειξε ως αίτημα από τη θεσμοθέτησή του, το νέο σύστημα πρόσβασης συνδέεται ξανά με τις επιδόσεις των μαθητών στο Λύκειο.

    Τέλος, παρά τα μεγάλα λόγια και τις διακηρύξεις της Υπουργού Παιδείας για διαβούλευση, διάλογο, κ.λπ. η πραγματικότητα είναι πως η κα Διαμαντοπούλου αρνήθηκε όλο αυτό το διάστημα την ουσιαστική διαπραγμάτευση με την ΟΛΜΕ. Παρά το γεγονός ότι, όσον αφορά στο εργασιακό καθεστώς, στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις, μοριοδότηση, κ.λπ.) και τις προσλήψεις, η ΟΛΜΕ έχει καταθέσει ένα πλαίσιο προτάσεων, το Υπουργείο Παιδείας επιδεικτικά τις αγνοεί. Επίσης, δεν απαντά, ουσιαστικά αρνείται να συζητήσει, τις τεκμηριωμένες προτάσεις της Ομοσπονδίας για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

    Η Υπουργός Παιδείας αρνήθηκε οποιαδήποτε συνάντηση διαπραγμάτευσης με την

Ομοσπονδία μας.

    Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απαιτεί την έναρξη ουσιαστικής συλλογικής διαπραγμάτευσης του Υπουργείου Παιδείας με την ΟΛΜΕ για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.


 


 


 

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Ε ΕΛΜΕ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ - ΠΕΜΠΤΗ 3/10/2024 - ΩΡΑ 13:30 - 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

Όλοι και όλες στην έκτακτη Γενική Συνέλευση της Ε΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατολικής Αττικής την Πέμπτη, 3/10/2024, ώρα 13.30, στο 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Παλλήνης Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, εν όψει της Γ.Σ Προέδρων της ΟΛΜΕ το Σάββατο 5/10/2024, καλεί σε έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ, την Πέμπτη 3/10/2024, ώρα 13.30, στο 1ο Γυμνάσιο Παλλήνης . Απέναντι στην επίθεση της κυβέρνησης: Ø στη δημόσια εκπαίδευση, την εργασία μας και στα δημοκρατικά –συνδικαλιστικά δικαιώματά μας. Αγωνιζόμαστε: Ø για αξιοπρεπείς μισθούς κι όχι μισθούς πείνας. Απαιτούμε λύση:   Ø στο πρόβλημα της ακρίβειας. Ø στο πρόβλημα της στέγης των νεοδιόριστων και αναπληρωτών. Συσπειρωνόμαστε στο σωματείο μας: Ø ενημερωνόμαστε για τα δικαιώματα μας και συζητάμε συλλογικά.   Ø οργανώνουμε τον αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου,  της δουλειάς, και της ζωής μας. Ø Συνεχίζουμε τον αγώνα για αποτροπή της αξιολόγησης. Παρακαλούμε πολύ τους/τις Διευθυντές/τριες των σχολείων να διευκολύνουν τους ...

Καταγγελία κατά του προϊσταμένου του 1ου Γραφείου

Ε' ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΛΛΗΝΗ 31.5.2011 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Το Δ.Σ της Ε' ΕΛΜΕ Ανατ.Αττικής με ανακοίνωση της 17 ης Μαΐου κατήγγειλε τον προϊστάμενο του 1 ου Γραφείου για την ακύρωση πρακτικού του 2 ου Γυμνασίου Παιανίας και τη διευθύντρια του ιδίου σχολείου για ανεπίτρεπτη λογοκρισία σε υπόμνημα που κατέθεσε συνάδελφος, για να καταχωριστεί στο βιβλίο πράξεων του συλλόγου. Εφόσον ο σύλλογος διδασκόντων συγκλήθηκε νόμιμα από τη διευθύντρια του σχολείου και δεν τέθηκε θέμα νομιμότητας ούτε από την ίδια, ούτε από άλλο μέλος του συλλόγου διδασκόντων, έπρεπε να καταχωριστούν οι απόψεις των συναδέλφων και, μετά την έγκριση του πρακτικού, η απόφαση του συλλόγου είναι έγκυρη και από κανένα νόμο δεν προβλέπεται η υποβολή της πράξης του συλλόγου στον προϊστάμενο του Γραφείου για έγκριση. Η ακύρωση της πράξης του συλλόγου διδασκόντων από τον προϊστάμενο του γραφείου είναι μη σύννομη. Ο προϊστάμενος του Γραφείου διέπραξε σοβαρότατο ατόπημα και θ...

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΝΕΟΥ Δ. Σ.

ΨΗΦΙΣΑΝ : 714 ΛΕΥΚΑ: 23 ΑΚΥΡΑ: 4 ΕΓΚΥΡΑ: 687 ΕΛΑΒΑΝ ΔΑΚΕ : 215 (2 ΕΔΡΕΣ) ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ : 215 (2 ΕΔΡΕΣ) ΣΥΝΕΚ : 93 (1 ΕΔΡΑ) ΑΣΕ : 86 (1 ΕΔΡΑ) ΠΕΚ : 78 (1 ΕΔΡΑ) ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ Από τη ΔΑΚΕ Καθηγητών ΔΕ:   Κοτσολάκος Κυριάκος,   Τερεζάκης Χαράλαμπος Από την Ε.Α.Π. :   Μπαχτή Άννα,   Σωτηρόπουλος Σεραφείμ (Άκης) Από τις ΣΥΝ.Ε.Κ.:   Κονδύλη Αλεξάνδρα :   Από την Α.Σ.Ε .:   Παπαβασιλείου Ιωάννα Από την Π.Ε.Κ .: Σωτηρόπουλος Κωνσταντίνος