Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Ε’ ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΛΛΗΝΗ 16.3.2014
                         
Η εγκύκλιος του Υπουργείου παιδείας αναθέτει στο σύλλογο διδασκόντων τη συγκρότηση ομάδων για την αυτοαξιολόγηση. Είναι αυτονόητο ότι η ανάθεση στο σύλλογο αυτής της δυνατότητας σημαίνει ότι ο σύλλογος έχει το δικαίωμα να αποφασίσει και τη μη συμμετοχή των μελών του στην αυτοαξιολόγηση. 
2.Διευθυντές σχολείων και σχολικοί σύμβουλοι στηριζόμενοι στην υποχρεωτική εφαρμογή και όχι υποχρεωτική συμμετοχή των συναδέλφων στην αυτοαξιολόγηση- σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου παιδείας- υποστηρίζουν, σε περίπτωση αρνητικής απόφασης του συλλόγου διδασκόντων, ότι μπορούν οι μειοψηφήσαντες να συγκροτήσουν ομάδες αυτοαξιολόγησης. Την ευθύνη της αποτύπωσης της έκθεσης αυτοααξιολογησης και της εκπροσώπησης του σχολείου έχει αποκλειστικά ο σύλλογος διδασκόντων. Αυτό προβλέπεται και από το υφιστάμενο πλαίσιο και αναφέρεται ρητά στην εγκύκλιο 10/12/2013 του υφυπ. Κεδίκογλου.
«2. Η έναρξη των διαδικασιών της ΑΕΕ στο σχολείο γίνεται με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας και ολοκληρώνεται στο τέλος του σχολικού έτους με την έγκριση των αποτελεσμάτων σε τακτικές ή έκτακτες ολομέλειες του συλλόγου διδασκόντων, σύμφωνα με το Ν. 1566/85… και το άρθρο 37 της με αριθμ. Φ353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 Υπ. Αποφ.» Η  απόπειρα , επομένως, να στηριχθεί νομικά η άποψη ότι μπορεί η μειοψηφία να συγκροτήσει ομάδες εργασίας είναι  απόλυτα αυθαίρετη. Τόσο η συγκρότηση των ομάδων εργασίας όσο και τα πορίσματα τους πρέπει να έχουν την έγκριση της πλειοψηφίας του συλλόγου διδασκόντων.
3.Θέση του Δ.Σ της Ε’ ΕΛΜΕ είναι ότι αυτό όχι μόνο είναι αντιδεοντολογικό, αντιδημοκρατικό   αλλά έρχεται σε σύγκρουση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.  Τόσο η συγκρότηση των ομάδων εργασίας όσο και τα πορίσματα τους πρέπει να έχουν την έγκριση της πλειοψηφίας του συλλόγου διδασκόντων. Με ποιο δικαίωμα η μειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων θα συντάσσει έκθεση για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, που δεν εκφράζει το σύλλογο διδασκόντων και δε θα είναι απόφαση συλλογικού οργάνου; Μέχρι τώρα ο κλάδος έχει υπερασπιστεί τη δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων και τη δυνατότητα να παίρνει αποφάσεις με την ψήφο των συναδέλφων. Με τη θέση αυτή το Δ.Σ της ΕΛΜΕ υπερασπίζεται το δικαίωμα του συλλόγου διδασκόντων να αποφασίζει για θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου.
Το Υπ. Παιδείας με τις απανωτές εγκυκλίους ουσιαστικά ομολογεί την ήττα του από την μαζική αντίσταση των εκπαιδευτικών την οποία προσπαθεί να παρακάμψει βασισμένο σε μια ισχνότατη μειοψηφία προκειμένου να διασώσει την αυτοαξιολόγηση, όπως ακριβώς τη πρότεινε .
4.Το Δ.Σ της Ε’ ΕΛΜΕ κάνει έκκληση στους συναδέλφους που έχουν συγκροτήσει ομάδες αυτοαξιολόγησης να αναιρέσουν την απόφασή τους. Η αυτοαξιολόγηση και η αξιολόγηση είναι το μέσο, για να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία, για να υλοποιηθούν οι οδηγίες του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε που επιβάλλουν κανόνες και μεθόδους αγοράς στο δημόσιο σχολείο και για να μοιραστούν τα εκατομμύρια του ΕΣΠΑ όλοι οι πρόθυμοι που προχτές επιβιβάζονταν σε ταξί για να μπουν σαν κλέφτες από την πίσω πόρτα του υπουργείου για να επιμορφωθούν. Για να μπορεί τέλος ο Υπουργός Διοικητικής μεταρρύθμισης να απολύει τους ανεπαρκείς συναδέλφους, αφού σύμφωνα με το ν. το 15% των αξιολογούμενων θα κρίνονται υποχρεωτικά ανεπαρκείς.

ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ. 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Ε ΕΛΜΕ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ - ΠΕΜΠΤΗ 3/10/2024 - ΩΡΑ 13:30 - 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

Όλοι και όλες στην έκτακτη Γενική Συνέλευση της Ε΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατολικής Αττικής την Πέμπτη, 3/10/2024, ώρα 13.30, στο 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Παλλήνης Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, εν όψει της Γ.Σ Προέδρων της ΟΛΜΕ το Σάββατο 5/10/2024, καλεί σε έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ, την Πέμπτη 3/10/2024, ώρα 13.30, στο 1ο Γυμνάσιο Παλλήνης . Απέναντι στην επίθεση της κυβέρνησης: Ø στη δημόσια εκπαίδευση, την εργασία μας και στα δημοκρατικά –συνδικαλιστικά δικαιώματά μας. Αγωνιζόμαστε: Ø για αξιοπρεπείς μισθούς κι όχι μισθούς πείνας. Απαιτούμε λύση:   Ø στο πρόβλημα της ακρίβειας. Ø στο πρόβλημα της στέγης των νεοδιόριστων και αναπληρωτών. Συσπειρωνόμαστε στο σωματείο μας: Ø ενημερωνόμαστε για τα δικαιώματα μας και συζητάμε συλλογικά.   Ø οργανώνουμε τον αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου,  της δουλειάς, και της ζωής μας. Ø Συνεχίζουμε τον αγώνα για αποτροπή της αξιολόγησης. Παρακαλούμε πολύ τους/τις Διευθυντές/τριες των σχολείων να διευκολύνουν τους ...

Καταγγελία κατά του προϊσταμένου του 1ου Γραφείου

Ε' ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΛΛΗΝΗ 31.5.2011 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Το Δ.Σ της Ε' ΕΛΜΕ Ανατ.Αττικής με ανακοίνωση της 17 ης Μαΐου κατήγγειλε τον προϊστάμενο του 1 ου Γραφείου για την ακύρωση πρακτικού του 2 ου Γυμνασίου Παιανίας και τη διευθύντρια του ιδίου σχολείου για ανεπίτρεπτη λογοκρισία σε υπόμνημα που κατέθεσε συνάδελφος, για να καταχωριστεί στο βιβλίο πράξεων του συλλόγου. Εφόσον ο σύλλογος διδασκόντων συγκλήθηκε νόμιμα από τη διευθύντρια του σχολείου και δεν τέθηκε θέμα νομιμότητας ούτε από την ίδια, ούτε από άλλο μέλος του συλλόγου διδασκόντων, έπρεπε να καταχωριστούν οι απόψεις των συναδέλφων και, μετά την έγκριση του πρακτικού, η απόφαση του συλλόγου είναι έγκυρη και από κανένα νόμο δεν προβλέπεται η υποβολή της πράξης του συλλόγου στον προϊστάμενο του Γραφείου για έγκριση. Η ακύρωση της πράξης του συλλόγου διδασκόντων από τον προϊστάμενο του γραφείου είναι μη σύννομη. Ο προϊστάμενος του Γραφείου διέπραξε σοβαρότατο ατόπημα και θ...

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΕΛΜΕ - 24/9/2024

Οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών αποτυπώνουν με εμφατικό τρόπο τη σφραγίδα των γεωπολιτικών συγκρούσεων αλλά και της αντιπαράθεσης της αξίας του ανθρώπου με την κυριαρχία της βίας. Αυτές τις ημέρες η σημασία της ειρήνης είναι πιο ισχυρή από ποτέ και η ανάγκη για την προάσπιση της πρέπει να γίνει κυρίαρχη επιδίωξη. Η Ελλάδα του σήμερα βιώνει μια ιδιόμορφη πραγματικότητα όπου αποκλεισμοί και ευημερία συνυπάρχουν για τους πολλούς και τους λίγους αντίστοιχα και διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα, αυτή των κοινωνικών ανισοτήτων που διαρκώς βαθαίνουν και οξύνονται.   Στον χώρο της Παιδείας κυρίαρχη διάσταση της κυβερνητικής  πολιτικής είναι η επίδειξη ενός αυστηρού διοικητισμού  ο οποίος συμπληρώνεται από τη διάθεση ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης.   Η επιλογή της ανάδειξης της αξιολόγησης ως η απάντηση σε όλες τις κακοδαιμονίες της εκπαίδευσης και η άρνηση υιοθέτησης πολιτικών που θα αλλάξουν πραγματικά τις συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου φανερώνει τ...