Καλωσορίσατε στο ιστολόγιό μας!

Με το ιστολόγιο προσπαθούμε να συμβάλουμε στην έγκαιρη ενημέρωση των μελών μας. Μπορείτε να εγγραφείτε σε αυτό το ιστολόγιο από τον υπολογιστή σας ή ακόμη και από το κινητό σας τηλέφωνο, για να λαμβάνετε ενημερώσεις κατά βούληση ή αυτομάτως είτε μέσω email, είτε μέσω RSS. Μπορείτε, επίσης, να επικοινωνείτε με το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ στο email eelme.anatt@gmail.com.

Κυριακή, 30 Νοεμβρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 35 ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Συντονίζουμε τη δράση μας

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Ε.Λ.Μ.Ε.: Νότιας Αθήνας, Άνω Λιοσίων-Ζεϕυρίου-Φυλής,  Ε’ Αθήνας, Ε’ Ανατ. Αττικής, Α΄Δυτικής Αθήνας, Α΄Δυτικής Αττικής, Α’ Κυκλάδων, Ε΄ Θεσ/νίκης, Χανίων 

 

Σύλλογοι Εκπ/κών Π.Ε.: Α’ Αθηνών, Αιγάλεω, Άνδρου-Κέας-Κύθνου-Σερίϕου «Θ. Καΐρης», Αμαρουσίου, Άνω Λιόσια-Ζεϕύρι-Φυλή, «Αριστοτέλης», «Γληνός», Δ. Αττικής, Ιεράπετρα «Μ. Λιουδάκη», «Κ. Σωτηρίου», Καλλιθέα-Μοσχάτου, Κερατσινίου – Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», Κορινθίας, Κύμης, Λαγκαδά, Λευκάδα «Αγγ. Σικελιανός», Ν. Σμύρνη, Νίκαιας, Παρθενώνας, Σαλαμίνα, «Γ. Ρίτσος» (Μολάων), Σύρος-Τήνος-Μύκονος, Χαϊδάρι, Χανίων

 

Πρακτικά βήματα

για τη μη εϕαρμογή της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης

ΑΠΕΡΓΙΑ–ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

 

 Σε όλη τη διάρκεια της περσινής χρονιάς δόθηκε ένας μεγάλος αγώνας για την αποτροπή της εϕαρμογής της Α.Ε.Ε. η οποία σαϕώς συνδέεται με την αξιολόγηση των νόμων 3848, 4024 και του ΠΔ 152. Στον αγώνα αυτό, εκτός όλων των άλλων, αναδείχτηκε ο κυρίαρχος ρόλος του συλλόγου διδασκόντων ως του οργάνου που αποκλειστικά αποϕασίζει για τη στάση που ακολουθεί η σχολική μονάδα.

Τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο. Λ. Μ. Ε.  έχουν ήδη κηρύξει απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία που αϕορά την αξιολόγηση και την Α.Ε.Ε. από 2-11-2014 μέχρι και 23-12-2014 και η οποία ανανεώνεται κάθε δίμηνο.

Σύμϕωνα με την κοινή  ανακοίνωσή ΟΛΜΕ-ΔΟΕ καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί να απέχουν από όλες τις διαδικασίες Α.Ε.Ε. και αξιολόγησης, να μην δεχθούν να αξιολογήσουν αλλά και να αξιολογηθούν. Δεν διατρέχουν κανένα πειθαρχικό κίνδυνο με το να μην συμμετέχουν στην όποια διαδικασία αξιολόγησης και δεν τίθεται θέμα παρακράτησης χρημάτων αϕού εκτελούν πλήρως το εκπαιδευτικό τους έργο και όλα τους τα καθήκοντα ως εκπαιδευτικοί και απέχουν μόνο από τις αξιολογικές διαδικασίες.

Τι σημαίνει απεργία-αποχή;

Aπέχουμε από το συγκεκριμένο κάθε ϕορά αξιολογικό έργο και όχι από κάθε έργο. Δεν είναι στάση εργασίας. Εκτελούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά μας (διδακτικά και διοικητικά) εκτός από αυτά που απορρέουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης. Με βάση αυτό καλούμε:

 Α. τους/τις Διευθυντές/ντριες  και τους/τις προϊστάμενους/ες δημοτ. σχολείων και νηπιαγωγείων:

Ø Να δηλώσουν  απεργία-αποχή και να μην συμμετέχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης.

Ø Να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησής τους και να μην καταθέσουν το portfolio (προσωπικό ϕάκελο) στην πλατϕόρμα αξιολόγησης

Ø Να μην συμμετέχουν στις δια ζώσεις και εξ αποστάσεως επιμορϕώσεις και ενημερώσεις για την αξιολόγηση κι όσοι/ες συμμετείχαν να αποσύρουν τις εργασίες τους.

Ø Να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς και να μην πιέζουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους να συμμετέχουν σε όποια σχετική με την αξιολόγηση διαδικασία.

Β. Οι εκπαιδευτικοί συνολικά:

Ø Δεν κάνουμε αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.

Ø Δηλώνουμε απεργία-αποχή και δεν παραδίδουμε έκθεση ατομικής αξιολόγησης, δεν δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη.

Ø Δεν αναρτούμε τίποτα στο Παρατηρητήριο της αξιολόγησης, δε συναινούμε στην ανάρτηση του προγραμματισμού, δε δεχόμαστε την εκπόνηση του σχεδίου δράσης και τη συμμετοχή μας στις σχετικές ομάδες, δε συμβάλλουμε στη διαϕοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο.

Για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων:

1. Όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων όπου έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση, δηλώνουμε προϕορικά τη συμμετοχή μας  στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ – ΟΛΜΕ. Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αϕορά το συγκεκριμένο και μόνο θέμα, της ημερήσιας διάταξης. Αν δηλ. ο σύλλογος διδασκόντων έχει κι άλλα θέματα, συμμετέχουμε σε όλα τα υπόλοιπα και απέχουμε στο θέμα που αϕορά την αυτοαξιολόγηση

Όταν η πλειοψηϕία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχει στην απεργία-αποχή, δεν υπάρχει απαρτία και ο σύλλογος διδασκόντων δεν προχωρά στην υλοποίηση της όποιας διαδικασίας σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση, ακόμη και αν κάποια μειοψηϕία εκπαιδευτικών θέλει να συμμετέχει. Σε αντίθετη περίπτωση ο κάθε συνάδελϕος, ανεξαρτήτως του αν η πλειοψηϕία συμμετέχει στην αυτοαξιολόγηση, έχει το δικαίωμα να απέχει στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην απεργία-αποχή.

Στην περίπτωση που η πλειοψηϕία του συλλόγου διδασκόντων συμμετέχει στην απεργία-αποχή

>ο διευθυντής/ντρια του Δημοτικού σχολείου, του Γυμνασίου ή Λυκείου και η/ο προϊσταμένη/ος Νηπιαγωγείου γράϕει στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή/προϊσταμένης ότι λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόϕασή της με Α.Π. 1201/31-10-2014 ή η Ο. Λ. Μ. Ε. με την απόϕασή της με την από 7/10/2014 απόϕαση της ΓΣ προέδρων και με το εξώδικο που απέστειλε προς τον Υπουργό Παιδείας και Οικονομικών, ο σύλλογος διδασκόντων που καλέστηκε με θέμα την εγκύκλιο «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015», ουδεμία διαδικασία που αϕορά την αυτοαξιολόγηση δεν προχωρά και τίποτα δεν αναρτάται στο Παρατηρητήριο.

ή

>συντάσσεται πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων στο οποίο αναϕέρεται: «Συγκλήθηκε σύλλογος διδασκόντων με θέμα την εγκύκλιο “Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπ/κου Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015”. Οι εκπαιδευτικοί (ομόϕωνα ή κατά πλειοψηϕία) δήλωσαν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόϕασή της με Α.Π. 1201/31-10-2014 ή η Ο. Λ. Μ. Ε. με την απόϕασή της με την από 7/10/2014 απόϕαση της ΓΣ προέδρων και με το εξώδικο που απέστειλε προς τον Υπουργό Παιδείας και Οικονομικών. Ως εκ τούτου, ουδεμία διαδικασία που αϕορά την αυτοαξιολόγηση δεν προχωρά και τίποτα δεν αναρτάται στο Παρατηρητήριο»

Το πρακτικό αυτό, υπογράϕεται από όλους αλλά δεν γράϕονται τα ονόματα των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή, εκτός κι αν οι ίδιοι το ζητήσουν.

 

2. Οι αποϕάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων είναι  δεσμευτικές για τον/τη διευθυντή/ντρια, προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας να μην αναρτήσει ΤΙΠΟΤΑ στο Παρατηρητήριο. Οτιδήποτε αναρτάται στο Παρατηρητήριο θεωρείται συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση αλλά και αξιολογήσιμο υλικό για τις επερχόμενες 5μελείς Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης. Οποιαδήποτε ανάρτηση που παραβιάζει την απόϕαση του συλλόγου διδασκόντων είναι παράνομη (υπενθυμίζουμε και τη σχετική απόϕαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ). Οι σύλλογοι διδασκόντων δικαιούνται και πρέπει να ελέγχουν την τήρηση των αποϕάσεών τους.

Στο Παρατηρητήριο δεν μπορούν να αναρτηθούν ατομικές δράσεις ή απόψεις που δεν έχουν εγκριθεί από το σύλλογο διδασκόντων γιατί η αυτοαξιολόγηση, με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, αποτελεί την  κατά πλειοψηϕία αποτίμηση της σχολικής μονάδας και όχι ατομική άποψη.

 

3. Οι διευθυντές/τριες και προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων δε συγκροτούν ομάδες εργασίας μόνοι τους ούτε ισχύει το περσινό «εντέλλεσθε». Σε οποιαδήποτε περίπτωση καλύπτονται από την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

 

4. Οι σύλλογοι διδασκόντων δε δεσμεύονται από την περσινή απόϕαση τους, ακόμα και αν είχαν αποϕασίσει–προγραμματίσει σχέδιο δράσης. Τους καλούμε να συμμετέχουν στην απεργία-αποχή και να μην προχωρήσουν ϕέτος καμία διαδικασία που να αϕορά την αυτοαξιολόγηση.

 

5. Στα πλαίσια εϕαρμογής της αξιολόγησης, ήδη, Δ/ντές Εκ/σης και    σχολικοί σύμβουλοι, καλούν τους Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων, προϊσταμένους/ες ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων σε ενημερωτικές συναντήσεις. Δηλώνουμε απεργία-αποχή και δεν συμμετέχουμε ενώ οι Σύλλογοι Π.Ε.-ΕΛΜΕ με παραστάσεις διαμαρτυρίας των Δ.Σ. και στάσεις εργασίας (ώστε να καλύπτονται και οι υπόλοιποι συνάδελϕοι και να συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις) οργανώνουν τη ματαίωση των προαξιολογικών συναντήσεων.

 

6. Σε κάθε κλίση ατομικής αξιολόγησης απαντάμε οργανωμένα, δεν πηγαίνουμε ο/η καθένας/καθεμία ξεχωριστά αλλά όλοι μαζί οι υπό αξιολόγηση δ/ντές και προϊστάμενοι/ες και στα πλαίσια κινητοποίησης όλου του Συλλόγου Π.Ε.-ΕΛΜΕ και δηλώνουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι ομοσπονδίες

 

7. Οι διευθυντές/ντριες και οι προϊσταμένες/οι δηλώνουν τη συμμετοχή στους στην απεργία – αποχή στο βιβλίο πράξεων διευθυντή – προϊσταμένου ως εξής: «Δε συμμετέχω στις διαδικασίες της αξιολόγησης, υλοποιώντας την με α.π. 1201/31-10-2014  απόϕαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. την οποία εξωδίκως κοινοποίησε στους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών.»

 

Συναδέλϕισσες και συνάδελϕοι,

 

Το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι πιέσεις από το διοικητικό μηχανισμό της αξιολόγησης για να αλλάξουν οι αποϕάσεις των συλλόγων διδασκόντων και σε πολλές περιπτώσεις για να γίνουν παραβιάσεις στην πλατϕόρμα. Το ΥΠΑΙΘ προτρέπει έμμεσα σε εκβιασμούς, θεωρώντας τη συμμετοχή ή όχι της σχολικής μονάδας στην αυτοαξιολόγηση προσόν ή μειονέκτημα για την ατομική αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης! Θα βρεθούν διάϕορα πρόθυμα στελέχη εκπαίδευσης που θα προσπαθήσουν με εκβιασμούς, ακόμα και αναρτώντας στην πλατϕόρμα της ΑΕΕ, διαϕορετικά στοιχεία από αυτά που αποϕάσισε ο σύλλογος διδασκόντων για να εξασϕαλίσουν καλούς βαθμούς στην αξιολόγησή τους! Κάθε εκβιασμός και παραβίαση των αποϕάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων από όπου κι αν συμβεί θα καταγγελθεί επώνυμα.

 

Μπορούμε να μπλοκάρουμε την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Αυτό έχει γίνει στο υπόλοιπο δημόσιο, όπου ΔΕΝ προχωρά καμία απολύτως διαδικασία αξιολόγησης του προσωπικού ενώ με βάση την ψηϕισμένη νομοθεσία θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τον Ιούνιο του 2014.

Αγωνιζόμαστε ενάντια στο σχολείο της αγοράς, ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση, που οδηγεί στο κλείσιμο σχολείων και προωθεί τη διαθεσιμότητα-κινητικότητα-απόλυση των εκπαιδευτικών, ενάντια  στη δουλεία των ελαστικών-ευέλικτων εργασιακών σχέσεων, τη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και την προώθηση του σχολείου της αγοράς, τον εγκλωβισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των μετρήσιμων δεικτών που αυτές επιβάλλουν, ενάντια στην κατάρτιση, μαθητεία, ϕτηνή εργασία για τους μαθητές μας.

 

ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ 12ΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ για όλα τα παιδιά

Ενάντια στις απολύσεις, την αξιολόγηση, τις περικοπές, τη διάλυση του δημόσιου σχολείου

Αναζητήστε πληροφορίες